Första milen gjord!

Ja förra helgen var jag iväg på träningsläget i lofsdalen! Det blev väl tyvärr inte riktigt lika mycket skidåkning som det var tänkt. Men vi lyckades nog åka en mil iaf, och det är ju det längsta jag nånsin åkt!
Det gick ganska bra men det märks att man måste ha bra kläder! Mina var kassa, jag blev alldeles för varm och ville lägga mig och dö med jämna mellanrum!
Nåt som är väldigt irriterande med längdskidåkning är att varje gång det blir nedförsbacke, som ju iof är skönt, så ska det ALLTID svänga samtidigt. + att där e ju spåren också ofta mycket sämre än i övrigt ( beror väl på att andra e lika kassa som min antar jag). Detta leder ju såklart till att jag kör rakt fram istället för att följa med spåren när de svänger. och då får man bara hoppas att det inte står ett träd mitt i vägen! Det gjorde det iaf inte där vi åkte som tur var, men det blev ett par vurpor kan jag säga!

Tyvärr blev det bara åkning på lördagen. På söndagen snööade det massor, och mina skidor var vallade med klister = det tog tvärstopp! Då hade vi redan lämnat in nycklarna till stugan, så vi orkade inte ställa oss utomhus och valla om, så då fick det bära av hemåt istället! Men det blev väl några hundra meter iaf innan vi gav upp helt... :P
Hoppas det ska hinnas med nån mer tur innan våren kommer.... jaja vi vill alla ha sommar, men liiite till kanske den kan dröja ändå :)

kram på er! /tessan K

Kommentarer
Postat av: Evelina

Wow! Vad stolt jag blir! Bra jobbat! Den där tjejvasan kommer vi ta lätt!

2009-03-30 @ 23:43:18
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/
Postat av: Tessan K

Jafasiken, det där fixar vi! Såvida vi inte ramlar i någon nedförsbacke och bryter benen. Fast vafan, de kanske går att kämpa sig i mål ändå :P

2009-04-01 @ 13:02:50
URL: http://knaggtessan.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Men hallå! Vi är sjuksköterskor! Det fixar väl vi!

2009-04-03 @ 16:38:52
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/
Postat av: Adam

Heja heja!

Evelina är min stora IDOL! :)

2009-04-29 @ 23:13:40
URL: http://baboo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0