börjar bli taggad!

Jag såg en lapp i skolan idag om ett skidlopp och tänkte att det kunde kanske vara trevligt med lite övning!
Sofia verkar också taggad? Evelina kanske inte lika... Man kunde anmäla sig till den 17e och sen är loppet den 23e. Så vi får väl försöka komma överens här under helgen.. :)


(Ja fastän bilderna är väldigt rätt innan jag lägger in dom här så vill den vända på dom, så det får väl vara så då, tänker inte ens försöka vända dom nu.)

Jag har varit ute i sätraspåren lite och åkt nu när jag äntligen kommit tillbaka till Gävle!
Till min (och alla andra utan lokalsinne, exempelvis Gurras) stora glädje har de nu satt upp en skylt som gör att man hittar hem igen istället för att åka/springa runt runt tills mörkret kommer).



Fast jag var trots det oerhört förvirrad första gången jag åkte där. Jag har ju laddat ner en sperbra app tll min gosiga iPhone som talar om för mig hur långt och fort jag åkt. Ganska kul att se förbättringar(förhoppningsvis).
Jag åkte efter skyltarna som det stod 4.2km på, och åkte två varv. Sen tog jag upp telefonen för att kolla hur lång tid det tagit, då stod det att jag åkt 4.98km. Och jag blev då sjukt förvirrad (kan tillägga att jag samma förmiddag haft väldigt ont o huvudet och var mer eller mindre övertygad om att jag hade hjärnblödning). Jag var ju helt säker på att jag åkt två varv samtidigt som det inte verkade vara mer än ett? så jag började fundera om min hjärna inte längre riktigt fungerade (till följd av min hjärnblödning)?  Och blev till slut oerhört osäker på hur många varv jag egentligen åkt. Sjukt läskigt.
Men jag åtke ett varv till, och kollade igen, och då stod det att jag hade åkt 2.4 km. Då kändes det genast lite bättre.

Tydligen var det iaf så att jag hade missat en runda i början av spåret som man tydligen också skulle åka för att det skulle bli 4.2 km, och inte 2.4. Såå min hjärna verkar inte va riktigt så slut än iaf, skönt! :)

Var ute igen igår och då gick det iaf bättre..




När jag inte åker skidor så pluggar jag nu till en ganska stor tenta nästa vecka, såvida inte Bella har stulit mina skolböcker för att använda som hopp-hinder. Hon måste ju också få träna lite ibland!

Men nu är det helg och då tänker jag vara ledig!
Afton! / Tessan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0