Dalmål

Eftersom jag har blivit utsedd till gruppens "wannabe-dalkulla" så tänkte jag berätta hur jag ska nå mitt mål, att gå från boråsare till dalkulla!

  • För att öva på dalmålet har jag, förutom att umgås med Therese och Sofia, hittat en liten enkel skola i hur man bäst talar dalmål.
  • För att få till känslan av dalarna i magen äter jag endast Falukorv, Leksands knäcke eller Falu rågrut. (Eftersom jag inte gillar Leksand så mycket så försöker jag hålla mig till knäckebröd från Falun)
  • För att få bästa resultat vid korvtillagningen skär jag självklart min korv med en Morakniv.
  • För att skapa dalakänsla i mitt hem inreder jag endast med Moraklockor, Dalahästar och konst av Anders Zorn.
  • Jag letar just nu som en tok efter en liten röd stuga med vita knutar men nöjer mig för tillfället med ett rosa hus med vita knutar (man ska inte gå för fort fram). 
  • Självklart följde jag årets Vasalopp slaviskt!
  • I min Ipod finns endast Orsa spelmän och Larz-Kristerz
  • Inom sport avgudar jag Gunde och Tony Rickardsson.
  • Min hemliga önskedröm är att få vara kranskulla!

    Nu vet ni! Kram Evelina.

Kommentarer
Postat av: tes

Hahahahahahahaha störd, ja :) Men grymt underbart! Ooh, sorry.. visste faktist inte om det där med Borås men nu vet jag, ska tänka på det nästa gång :) hoppas det går bra i bollnäs

2009-03-07 @ 20:56:38
URL: http://tes.blogg.se/
Postat av: Fia

Hahaha, underbart! Har du haft tråkigt ikväll du eller??!! Men jag ska ta med lite Billy Opel upp till skogen när jag kommer. Så att du får in dalmålet på riktigt!!

Och du, glöm inte knätoffsarna och att dansa kring midsommarstången nu!

2009-03-07 @ 21:49:51
URL: http://fialia.wordpress.com
Postat av: Evelina

Perfekt! Ajaj, självklart bär jag knätoffsar till min ssk-utstyrsel!

2009-03-08 @ 11:24:02
URL: http://evelinajustnu.blogg.se/
Postat av: Bror

Fan Eve! Du får ju inte kapitulera för masjävlarna så lätt. När Vasaloppet är avklarat så får nästa steg vara Vätterrundan eller något annat i Västergötland.

Under uppladdningen till det så får ni bara handla på Ellos eller Haléns, bara dricka Mariestads och bara äta Billinge-ost. Se länktipset för att se hur ni ska prata.

2009-03-08 @ 12:26:40
URL: http://www.youtube.com/watch?v=J_Nxdneaon8
Postat av: Milla

Visst ni att Eve dessutom kan spela både fiol och nyckelharpa? Sanningen är att hon inte bara skulle behöva nöja sig med att lyssna på Orsa spelmän, hon skulle kunna vara en av dem!

2009-03-10 @ 06:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0